Sunday 18 March 2012

Fit your body,body fit your money





as we know,nowadays purata pertambahan masalah berat badan berlebihan dan obesiti makin meningkat...once bila dah berat badan bermasalah,macam2 penyakit singgah yang kebiasaannya Diabetes,darah tinggi dan sakit jantung..tu belom kira dengan breast cancer,fibroid and so on...nauzubillahi min zalik ...takut tau muda2 lagi dah ada penyakit macam2...
















tips nak tau kita dalam golongan overweight @obesiti :


wanita=ukur lilit pinggang lebih dari 33inci
lelaki=ukur lilit pinggang 40inci




so kena cari solution cepat2 before late jangan sampai:
  • dah sakit-doctor sahkan kena kencing manis,darah tinggi,sakit jantung,masalah buah pinggang and etc
  • terkena musibah excident k ape...kalau diabetes sgt2 bahaya kalau excited,luka and so on
  • husband tinggal cari yang lain



JANGANNN tunggu sampai jadi macam tu baru nk sedar,bak kata pepatah dah terhantuk baru terngadah...bila badan kita dah sihat,automatik duit pon sihat sbb xperlu bayar kos perubatan banyak2...simple right :)




jangan sayang duit nak beli produk kesihatan for example premium beautiful ....galaxy tab,ipad,macbook,dslr kita boleh beli..latest duk tunggu ipad 3 plak..












jangan berkira duit dengan kesihatan kita...lebih baik berkira kalau aku sakit apa akan jadi dengan family aku,kalau aku sakit siapa nak tanggung family aku,kalau aku sakit mana nak cari wang banyak2 nk bayar kos perubatan aku...jangan cakap xpe,saya xpikir lagi...seriosly kena pikir...penyakit ni datang not knock the door..hye dear i'm coming for send heart attack to u...at that time baru nak prevent...it's too late my dear


prevention is better than cure

0193679730

No comments:

Post a Comment